Spectra de Ryoji Ikeda, Sónar 2010

espectre | espectre | forma plural d’espectre
spectrum | spektrəm |, noun (pl. -tra | -trə |)

1 una banda de colors, com es veu en un arc de Sant Martí, produïda per la separació dels components de la llum per les seves diferents rectes de refracció segons la longitud d’ona.

• (l’espectre) tota la gamma de longituds d’ona de la radiació electromagnètica.

• una imatge o distribució de components de qualsevol radiació electromagnètica disposada en una sèrie progressiva segons la longitud d’ona.

• una imatge o distribució similar de components de so, partícules, etc., disposats d’acord amb característiques com la freqüència, càrrega i energia.

2 s’utilitza per classificar alguna cosa, o suggereix que es pugui classificar, en funció de la seva posició en una escala entre dos punts extrems o oposats: l’esquerra o la dreta de l’espectre polític.

• una àmplia gamma: els llibres d’autoajuda estan cobrint un espectre més ampli i ampli.

http://www.ryojiikeda.com/project/spectra/

tasmania-engagement-session-tee+jake-mona-museum-woodnote-photography-melbourne-wedding-photographers-15-1140x540.jpg

ORIGEN primerenc del segle XVII. (en el sentit [espectre]): del llatí, literalment, ‘imatge, aparició’, des del specere ‘fins al look’.

L’espectre és una sèrie d’instal·lacions a gran escala que utilitzen una intensa llum blanca com a material escultòric. Les instal·lacions estan dissenyades en resposta a espais de galeria o llocs públics específics seleccionats per l’artista. La llum blanca és una de les formes més pures de transformació de l’electricitat. Veiem un estat pur d’energia. A través d’aquestes instal·lacions, el testimoni del visitant mostra com aquesta pura transformació altera el propi entorn i el propi.

La llum blanca inclou l’espectre de color complet. Amb la instal·lació de llum, el visitant rep informació de color als ulls de manera instantània i intensa que no poden veure res, igual que a la foscor. La instal·lació, per tant, es fa gairebé invisible. En conseqüència, les obres d’art provoquen un sentiment d’alguna cosa indescriptible, alguna cosa sublime i sobrenatural, alguna cosa inoblidable.

Seixanta-quatre poderosos dispositius d’il·luminació es projecten verticalment cap al cel. L’escultura de la llum es pot veure des de tots els punts de la ciutat, la seva il·luminació canvia constantment a mesura que passen els núvols. A mesura que els visitants s’apropen, rebran informació de color als ulls a l’instant i, a causa de la intensa lluentor, la instal·lació es fa gairebé invisible.A la base de l’escultura, els visitants poden recórrer la graella de llum, que està plena de sinuals. Aquestes ones són ultra pures, formant patrons sonors invisibles la font dels quals és indecipible per l’oïda.Les ones sinusoïdals emeses interfereixen entre elles a mesura que els visitants passen per la graella, provocant subtils oscil·lacions al voltant de les orelles de cada individu. Per tant, es crea una puntuació musical per a cada persona mentre es mou a través de l’espai, creant una experiència totalment única i personal per a cada visitant. Materials: 63 focus de xenó, sistema de so de 8.2 quistes.

17 DE JUNY DE 2010

Concepte, composició de  Ryoji Ikeda i encarregat pel festival Grec i Sónar, 2010. Produït per Forma. Grec Festival de Barcelona i Sonár, Teatre Grec, Barcelona, ​​ES

 

Anuncis